Raadsvergadering 28 maart 2023 - Het Heusden van de toekomst

In de raadsvergadering van dinsdag 28 maart stond onder andere de omgevingsvisie op de agenda. In dit stuk wordt richting gegeven aan de toekomst van Heusden. Naast dit voorstel werden nog tien andere inhoudelijke raadsstukken behandeld.

De avond begon echter met het verduurzamen van sporthal de Kubus in Oudheusden. De raad stemde unaniem voor het beschikbaar stellen van een voorbereidingskrediet. Bij het verduurzamen wordt de sporthal ook opgeknapt en uitgebreid met een speciale landingskuil voor bijvoorbeeld turnlessen.

Daarna stond het upgraden van de Tuinbouwweg op de agenda. De raad stemde unaniem in met het uitwerken van een voorkeursvariant waarin er op een groot deel tussen de Abt van Engelenlaan en de Voordijk een vrij liggend fietspad komt, de weg wordt verbreed en de gevaarlijke kruising met de Mommersteeg wordt aangepakt.  Een goede zaak wat de VVD betreft.

Het grootste stuk op de agenda was de omgevingsvisie. In dit stuk wordt de toekomst van Heusden op een abstracte manier omschreven. In een zeer breed participatietraject hebben veel personen meegedacht hierover en aan de voorbereiding is jarenlang gewerkt. Voor dit uitgebreide traject was veel lof van uit de raad. Met een zeer ruime meerderheid (28 voor, 1 tegen) heeft de omgevingsvisie het dan ook gehaald. Ook de VVD kon enthousiast instemmen met het voorstel.

De volledige agenda van de raad (inclusief videoweergave) kunt u vinden op Agenda Heusden - Raadsvergadering dinsdag 28 maart 2023 19:30 - 23:00 - iBabs RIS (bestuurlijkeinformatie.nl)