Steun voor Hart voor Haarsteeg en D'n Bork

De VVD Heusden staat voor sociale cohesie. Locaties als Hart voor Haarsteeg, De Steeg, De Haarstek in Haarsteeg en organisaties als Stichting Dorpshuis D'n Bork in Nieuwkuijk spelen daar een belangrijke rol in. Dergelijke gelegenheden worden steeds schaarser en daarom is het ons veel waard om ze te hulp te schieten.

Hart voor Haarsteeg, De Steeg, De Haarstek in Vlijmen

Hart voor Haarsteeg

In het geval van Hart van Haarsteeg (voorheen De Hut) is er naar aanleiding van jarenlange klachten van een buurtbewoner over geluidsoverlast en vele processen een rechterlijke uitspraak gekomen. In overleg met de Omgevingsdienst Midden en West-Brabant is een plan opgesteld om geluidsisolerende maatregelen te treffen waarmee de geluidsoverlast moet worden opgelost. Hart van Haarsteeg kan zelf 114.000 euro betalen en in de gemeenteraad werd besproken of de gemeente 200.000 euro beschikbaar kon stellen. De geluidsisolerende maatregelen zijn hard nodig omdat ook het in dit pand aanwezige en door Hart van Haarsteeg geëxploiteerde dorpscafé De Steeg en het buurthuis De Haarstek niet door kunnen zonder deze maatregelen. Daarom heeft de VVD Heusden tijdens de laatste raadsvergadering voorgestemd en is het voorstel aangenomen.

D'n Bork

Tijdens de Informatievergadering Samenleving stond het subsidieverzoek van de Stichting Dorpshuis D’n Bork op de agenda. De VVD onderschrijft de plannen zoals ze zijn uitgewerkt in een uitgebreid projectplan dat goed doordacht is en wordt gedragen door de Nieuwkuijkse gemeenschap. De Raad werd aanvullend bijgepraat door het bestuur van Dorpshuis D’n Bork, waaruit blijkt dat naast de aangevraagde subsidie de stichting zelf ook investeert en zich hard maakt voor een succesvolle exploitatie van Dorpshuis D’n Bork. Een positief initiatief, ambitieuze plannen, die de VVD graag ondersteunt.